3 szuperétel, amivel felturbózhatod az agyad a tanuláshoz

Hiába elterjedt tanuláshoz az energiaital és a kávé, csak egyetemi legenda, hogy segítenek. A csodaszerek helyett sokkal többet ér, ha valóban egészséges és hasznos tápanyagokkal töltöd fel szervezeted.

Természetesen a valódi hatáshoz idő kell, ezért a tanulás mellett az egészséges étkezést is időben el kell kezdeni, hogy ne csapjanak össze a fejed felett hullámok az utolsó pillanatban. Ugyanis olyankor jön el az éjszakázások és a cukros, koffeines vesegyilkosok ideje.

Teljeskiőrlésű gabonák

Minden erőfeszítéshez energia kell a szervezetnek, így a gondolkodáshoz is. Viszont korántsem mindegy, hogy milyen forrásból kapja meg ezt az agyunk. A koncentráláshoz stabil energiára van szükségünk, amit a teljeskiőrlésű gabonák tudnak biztosítani, ugyanis a feldolgozott változataikkal ellentétben hosszabban emésztődnek és egyenletesebben látják el a testet tápanyaggal.

Nem mellesleg az anyagcserédnek is nagyon kedvezőek, ami egy gonddal kevesebbet jelent, amikor nyomás alatt vagy!

Kell egy kis energia?Fotó / 123RF

Tökmag

Az egyszerű és nagyszerű tökmag gazdag cinkben, ami nélkülözhetetlen ásványi anyag a gondolkodás gördülékenységéhez és a memória fejlesztéséhez. Mindemellett megtalálható benne, ami a stresszűző magnézium és B-vitamin kombinációja, amihez még egy kis boldogsághormon, szerotonin is társul.

Javasoljuk az előre hámozott és sótlan változatot, hogy ne vonja el a figyelmed a köpködés és az, hogy ki vagy száradva.  

A tökmag egyszerű és nagyszerű.Fotó / Shutterstock

Brokkoli

Tanulós időszakban kiváló választás a brokkoli, mivel magas a K-vitamin tartalma, ami szintén szükséges az agy megfelelő működéséhez. Emellett hosszútávon is jótékony hatású, mivel lassítja a neurotranszmitterek lebomlását, ami segít a memóriád megőrzésében.

Szereted a brokkolit?Fotó / Shutterstock