Így kell kimaxolni a digitális oktatást: matekóra úgy, ahogy még sosem láttad

Egy földközi invázió kellős közepén vagyunk, az emberi ellenállás elkeseredetten kapaszkodik a remény utolsó sugaraiba. Mindeközben valaki a szögekről tart előadást egy romos épület ablakában.

Valahogy így néz ki az, amikor egy matematika tanár kezei közé kerül egy VR headset és a Half-Life videojáték-sorozat legújabb része, az Alyx.

Géppuska helyett táblafilc

Sokat hozzátesz a poénhoz, hogy a játékban, amin belül a tanár előad, ugyanúgy kijárási tilalom van életben, mint a valóságban – mondjuk amiatt, mert idegen lények megszállták a Földet, de a hangulat stimmel.

A sors fintora az is, hogy pont 2020-ra fejlődött odáig a VR technológia, hogy ilyen szórakoztató online órákat lehessen tartani vele. Illetve az is különösen szerencsés, hogy a Half-Life Alyx fejlesztői vették arra a fáradtságot, hogy használható filc és szivacs is kerüljön az amúgy lövöldözős akciójátékba.

 

Hiszen semmi más nem pumpálja fel úgy az adrenalint, mint a derékszögek, és ezt ismerte fel videónk hőse, aki úgy tart órát, hogy robotok mennek el az ablaka alatt. objektum

A videót elnézve felmerül a kérdés, hogy mennyit gyakorolhatott ez a tanár, hogy ilyen szépen írjon a virtuális valóságban, illetve hogy olyan trükköket toljon, mint amit közvetlen a hatodik perc után ad be a szivaccsal.

Ez lenne a jövő?

A VR technológia nem csak poénként állja meg a helyét, hanem valódi alternatívája is lehet a jól ismert konferenciabeszélgetéseknek, hiszen sokkal interaktívabb tud lenni. Persze a legjobb az lenne, ha minél hamarabb visszatérhetnénk a személyes oktatáshoz.