Szoktál rágózni? Erről mindenképp tudnod kell

Ahogy a legtöbb dolognak az életben, úgy a rágózásnak is vannak pozitív és negatív hatásai is. Nem is gondolnád, mit okozhat az, ha túlzásba viszed a majszolást. Tudd meg, mégis miért lehet káros a túlzott fogyasztása.

Természetesen nem halálos bűn evés után egyet rágcsálni, azonban érdemes figyelni bizonyos dolgokra, ha ehhez támad kedved. De mégis miért lehet hasznos, vagy káros a rágózás?

Érvek mellette:

Csökkenti az éhséget

Nem, ez nem arra jó, hogy evés helyett bekapj egy rágót. Ha azonban hirtelen nincs lehetőséged arra, hogy egyél, életmentő trükk lehet. Becsapod vele a szervezeted, hisz elhitetheted vele, hogy valójában táplálékot fogyasztasz.

Fogmosás helyett

Ebben az esetben sem arra kell gondolni, hogy a rágózás majd pótolja a fogmosást. De a semminél jobb! Evés után nem mindig van lehetőség arra, hogy fogat moss – még akkor sem, ha a fogorvosok azt ajánlják, hogy erre fél órával étkezés után érdemes sort keríteni.

Stressz ellen

Már az első világháborúban ismerték ezt a trükköt. A fronton harcoló katonáknak előszeretettel adtak rágógumit, hogy ezzel is le tudják vezetni a feszültséget. Emellett jó hatással van a rövid- és a hosszútávú memóriára. Lehet, hogy neked is segíthet majd az következő vizsgaidőszak kihívásainak legyőzésében.

Ha hirtelen nincs lehetőséged arra, hogy egyél, életmentő trükk lehet a rágóFotó / Shutterstock

Érvek ellene:

Gyomorfekély?!

Igen, előfordulhat. A túlzott rágózás gyomorsavtúltengést okozhat, ami annak tudható be, hogy a rágás elindítja az emésztési folyamatokat, ami miatt több gyomorsav képződik a gyomrodban. Ez a felgyülemlett sav elkezdheti marni a gyomor falát, akár fekélyt is okozva. Ideális lenne, ha egyhuzamban nem több, mint 5-15 percig rágóznál, napi maximum két, esetleg három alkalommal.

Miből készül a rágógumi?

Glükóz-szirupból, ízesítőanyagokból, gyantákból, aszpartámból és mesterséges édesítőszerekből. Bár nem annyira ijesztő, mint a gumicukor esetében, a listát megpillantva valószínűleg számodra is egyértelművé válik, hogy nem épp ezek a világ legegészségesebb anyagai.

Cukrosat ne!

Érdemes arra is figyelned, hogy mindenképp cukormenteset vásárolj magadnak. Egyik rágó sem tartalmaz vészesen sokat, ám nem érdemes az egyébként is túl sok cukrot fogyasztó testedet még jobban terhelni.

Ha tovább olvasnál a témában, a Mindmegette cikkében találsz hasznos információkat.